Beklentiler nedeniyle otomotiv piyasasının frene basması üzerine erkene alındığı iddia edilen ve Resmi Gazete’de de yayımlanan düzenlemeyle, motor hacmi 1600 cc’yi geçmeyen arabalarda yüzde 45 ÖTV oranı için temel alınan matrah sonu 120 bin TL’den 184 bin TL’ye, yüzde 50 ÖTV oranına karşılık gelen matrah eşiği 150 bin TL’den 220 bin TL’ye, yüzde 60 ÖTV için temel alınan matrah eşiği 175 bin TL’den 250 bin TL’ye ve son olarak yüzde 70 ÖTV oranına temel olan matrah eşiği de 200 bin TL’den 280 bin TL’ye yükseltildi. Tamamına yakını ithal modellerden oluşan ve motor silindir hacmi 1600 cc üstündeki konvensiyonel (benzinli ve dizel) arabaların ÖTV matrahlarında değişiklik yapılmadı. 1600-1800 cc ortasında akaryakıtlı motoru bulunan hibritlerde yüzde 45 için matrah 130 bin TL’den 228 bine, yüzde 50 ÖTV için 210 binden 350 bin TL’ye yükseltildi. Düzenlemelerin, neredeyse tamamı 1600 cc’nin altında motorlara sahip yerli modellere avantaj sağlaması, fiyatlarda indirim oranlarının da azamî yüzde 17 civarında olması bekleniyor. Lakin bu düzenlemenin tesirinin, hudutlu bir devirde yeni kalabileceğini ve elbette 2. el arabalara de bir ölçü yansıması olacağını söylemek yanlış olmaz.